.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

میوه های خانواده مرکبات عمدتا به خاطر عطر و طعم شان شناخته شده هستند، اما صرف نظر از دادن این طعم به دسرها، نوشیدنی ها و غذاها، این میوه ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم هستند.

جالب است بدانید که تحقیقات اخیر ثابت کرده اند که سوپرفودهای مرکبات طیف وسیعی از مزایای سلامتی چشمگیر را ارائه می کنند. از مبارزه با رشد سرطان گرفته تا مقابله با سنگ کلیه، مزایای بسیار زیادی وجود دارد که ما را مجاب می کند میوه های خانواده مرکبات را در رژیم غذایی روزانه مان بگنجانیم و علاوه بر بهره مندی از طعم بی نظیر آن ها، در راستای سالم تر بودن گامی برداریم.

آیا میوه های خانواده مرکبات را می شناسید؟ می خواهیم در این مطلب به معرفی این خانواده خوش طعم از میوه ها، فواید، عوارض جانبی و چندین دستورالعمل برای اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی بپردازیم. با ما همراه باشید.

منظور از میوه های خانواده مرکبات چیست؟

مرکبات گروهی از میوه ها هستند که متعلق به خانواده Rutaceae یا سدابیان هستند. این میوه ها از درختان و بوته های مرکبات گلدار گرفته می شوند که بومی بسیاری از مناطق آسیا و استرالیا هستند و در سراسر جهان کشت می شوند.

از مرکباتی مانند لیموشیرین و یا پرتقال که دیگر همه ما می شناسیم گرفته تا انواعی از مرکبات مانند بالنگ و پوملو یا همان گریپ فروت چینی که کمتر شناخته شده هستند، همه این میوه‌ها به خاطر پوست ضخیم و طعم منحصر به فرد شان برجسته هستند.

اگرچه مشخصات جزئی تغذیه ای می تواند بین میوه های این خانواده کمی متفاوت باشد، اما مرکبات به طور معمول دارای فیبر، ویتامین سی و آنتی اکسیدان های مهم هستند. با میوه های خانواده مرکبات می توانید علاوه بر اضافه کردن طعمی معطر و دلچسب به اسموتی ها، سس ها و غذاهای جانبی، از آن ها برای تهیه آب میوه، مربا و مارمالاد نیز استفاده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : پنج شنبه 2 مرداد 1399

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی