.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

از ایران غافل نشوید/ تجهیز موشک های کره شمالی توسط تهران - باز خبر

  • از ایران غافل نشوید/ تجهیز موشک های کره شمالی توسط تهران - باز خبر

    بازخبر / وب سایت شبکه سی ان بی سی در گزارشی به تنش های اخیر میان کره شمالی و آمریکا پرداخت و نوشت: در حالی که تمرکز جهان به طور کامل معطوف تنش میان کره شمالی و آمریکا شده است و کره شمالی به راحتی در مقابل آمریکا و رئیس جمهور این کشور ایستادگی می کند، تحلیل گران هشدار داده اند که آمریکا باید همچنان مراقب ایران باشد.

    سی ان بی سی افزود: نگرانی های جدید حاکی از این است که ایران در یک قدمی ماجرا قرار دارد و به خوبی شاهد ماجراست و این موضوع موجب شده است که برخی از مقامات آمریکایی وتحلیل گران در این باره ابراز نگرانی کنند. ایران به خوبی نظاره گر این موضوع است که با وجود مخالفت شدید دولت آمریکا، کره شمالی به راحتی آزمایش موشک های هسته ای خود را ادامه میدهد.

    این وب سایت آمریکایی افزود: همچنین باید گفت ایران از اینکه آمریکا تمرکز اصلی خود را معطوف کره شمالی کرده، نهایت بهره را برده و برنامه هسته ای خود را با سرعت دنبال می کند. این ابراز نگرانی مسئولان آمریکایی در حالی است که هیات بلند پایه ای از مقامات کره شمالی چند روزیست که برای حضور در شرکت مراسم تحلیف آقای روحانی وارد ایران شده اند.

    تحلیل گران آمریکایی بر این باورند که افزایش همکاری های کره شمالی با ایران می تواند بسیاری خطرناک واقع شده و باید گفت در گذشته این کره شمالی بود که به ایران در زمینه موشکی کمک می کرد اما اکنون این ایران است که در زمینه تکنولوژی موشک های بالستیک بین قاره ای به کره شمالی کمک می کند.

    سی ان بی سی در ادامه افزود: روابط ایران و کره شمالی از دهه ۱۹۸۰ آغاز شده است و این دو کشور در زمینه نظامی همکاری های زیادی را انجام داده اند. علاوه بر همکاری های نظامی، همکاری های اقتصادی این دو کشور در سال های اخیر شدت گرفته است و در حال حاضر باید گفت اوضاع ایران بسیار بهتر از اوضاع کره شمالی می باشد.

    اکنون دولت ترامپ با مشکلات زیادی برای مواجهه با کره شمالی روبرو شده است. کره شمالی دائما تهدیدات آمریکا را پاسخ گفته و در حال حاضر نظامیان این کشور در حال تدوین برنامه ای برای حمله به گوام پایگاه نظامیان آمریکا در منطقه می باشند.

    ایران نیز به معضل دیگری برای ترامپ تبدیل شده است و بسیاری از کشورها با ترامپ در زمینه افزایش تحریم ها همکاری نکرده و بر این باورند که در صورت نقض برجام ایران اقدامات جدی را انجام خواهد داد.

    گذشت زمان نشان میدهد که آمریکایی ها هیچگاه خواهان ارتباط سالمی با ایران نبوده اند و در پس تمامی توافقات و مذاکرات سعی در گرفتن امتیاز از ایران هستند. ایستادگی ایران و همچنین مقابله علنی کره شمالی با آمریکا نشان داده است که این روند موفقیت آمیز بوده است.

    اکثر رسانه های آمریکایی از جمله فارن پالسی نیز به این موضوع اشاره کرده اند و بر این باورند که در نزاع میان آمریکا و کره شمالی، این کره شمالی است که پیروز شده و آمریکا هیچ گاه به این کشور حمله نخواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : یک شنبه 22 مرداد 1396
.

23 هزار دانشجو در مراکز پیام نور ارومیه تحصیل می‌کنند

  • 23 هزار دانشجو در مراکز پیام نور ارومیه تحصیل می‌کنند

    رئیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: 23 هزار دانشجوی فعال در 18 مرکز دانشگاه پیام نور استان در حال تحصیل هستند و این آمار بدون احتساب افرادی است که مرخصی گرفته یا در تحصیل خود وقفه دارند.

    به گزارش خبرگزاری دانشجو، امامعلی عاشری عصر دیروز در نشست خبری  دانشگاه پیام نور ارومیه، گفت: 169 رشته تحصیلی در دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی وجود دارد که نسبت به جذب دانشجو اقدام می‌شود؛ طرح تغییر اساسنامه دانشگاه پیام نور که مدتی پیش مطرح شده بود، منتفی شده و بحث مجازی شدن دانشگاه پیام نور نیز حذف شده است و این دانشگاه مانند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

    وی تصریح کرد: 23 هزار دانشجوی فعال در 18 مرکز دانشگاه پیام نور استان در حال تحصیل هستند و این آمار بدون احتساب افرادی است که مرخصی گرفته یا در تحصیل خود وقفه دارند، می‌باشد.

    رئیس دانشگاه پیام نور استان خاطرنشان کرد: در دانشگاه پیام نور 130 رشته مقطع کارشناسی و 39 رشته مقطع کارشناسی ارشد در مراکز این دانشگاه در شهرستان‌های خوی، بوکان، مهاباد، اشنویه و میاندوآب وجود دارد.  

    عاشری به مقالات دانشگاه پیام نور اشاره کرد و افزود: 448 مقاله در مجلات خارجی دارای نمای معتبر چاپ و تعداد 307 مورد مقاله نیز در مجلات داخلی دارای نمای معتبر به چاپ رسیده است؛ 1 هزار و 70 مورد از مقالات این دانشگاه در همایش‌های داخلی و 23 مورد نیز در همایش‌ خارجی ارائه شده‌اند.

    رئیس دانشگاه پیام نور استان همچنین از تعداد کتب تألیفی و ترجمه شده این دانشگاه خبر داد و گفت:115 مورد کتب تألیفی و 24مورد نیز کتب ترجمه شده توسط دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی می‌باشد.  

    عاشری تصریح کرد: برای ارتباط موثر دانشگاه با صنعت سه مرکز رشد با همکاری پارک علم و فناوری استان و منطقه آزاد ماکو افتتاح شده است و برای افتتاح این مراکز رشد رئیس پارک علم و فناوری استان زحمات بسیاری جهت تحقق این امر کشیده‌اند.

    وی تصریح کرد: چهار کارگاه آموزشی کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در مرکز ارومیه، مهاباد، میاندوآب و ماکو دانشگاه پیام نور برگزار شد که این کارگاه‌ها با مشارکت پارک علم و فناوری استان برگزار شده‌اند.

    این مقام مسئول از انجام مقدمات برای راه‌اندازی چهار شرکت دانش بنیان خبر داد و افزود: مقدمات راه اندازی چهار شرکت دانش‌بنیان در سطح استان توسط دانشگاه پیام نور ایجاد شده است.

    وی اظهار کرد: آزمایشگاه‌های علوم پایه این دانشگاه با امکانات بسیار مناسب تجهیز شده است که این آزمایشگاه‌ها از نظر تجهیزات و امکانات می‌توانند با مراکز آزمایشگاهی دانشگاه آزاد و سراسری رقابت کنند. 

    عاشری یادآور شد: دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی و سپاه شهدا در پایان هر سال به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند؛ طرح حمایت از نشریات فعال در مراکز سطح استان با جدیت در دستور کار قرار دارد که تا به امروز 25 نشریه فعال در سطح استان وجود دارد و فعالیت می‌کنند.

    وی با اشاره به تخصیص وام کمک تحصیلی به دانشجویان، افزود: به 510 دانشجوی متقاضی دریافت وام در سطح استان وام کمک تحصیلی داده شد که میزان این وام دانشجویی به ازای هر داشجوی کارشناسی 300هزار تومان و در دوره کارشناسی ارشد این مبلغ یک میلیون و 150هزار تومان می‌باشد.

    وی بیان کرد: هر ماه یک کرسی آزاداندیشی در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود که نظرات بین دانشجویان و اساتید مورد تبادل قرار گرفته و از دیدگاه‌های یکدیگر استفاده می‌کنند.  

    این مقام مسئول افزود: مجموعا هفت پروژه‌ عمرانی در مراکز ارومیه، خوی، نقده، بوکان و میاندوآب به صورت سوله ورزشی، آزمایشگاه، ساختمان آموزشی، سوله کارگاهی در اولویت قرار داشته است؛ دو پروژه‌ سوله ورزشی ماکو در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی خوی با 97 درصد پیشرفت فیزیکی آماده افتتاح در هفته دولت می‌باشند.

    وی تصریح کرد: ساختمان آموزشی میاندوآب با 75درصد پیشرفت فیزیکی و مجتمع فرهنگی بوکان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون تومان تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

    رئیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: 170 نفر اعضای هیات علمی است که 35 نفر از این اعضا در دولت یازدهم جذب شده‌اند؛ تمامی تلاش خود را در این مجموعه انجام می‌دهیم تا خلأ موجود بین دانشگاه و صنعت را پرکنیم، هیچگونه حذفیاتی در رشته‌های دانشگاه پیام نور نخواهیم داشت.

    وی تأکید کرد: طرح تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور که مدتی پیش مطرح شده بود، منتفی شده و بحث مجازی شدن دانشگاه پیام نور نیز حذف شده است و این دانشگاه مانند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به صورت ترکیبی کلاس‌های این دانشگاه برگزار خواهد شد.


:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : یک شنبه 22 مرداد 1396
.

کی‌روش فردا وارد ایران می‌شود

  • کی‌روش فردا وارد ایران می‌شود

    سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان فردا (دوشنبه) به ایران باز می‌گردد.

    به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کارلوس کی‌روش که پس از برگزاری دیدار ایران - ازبکستان و قطعی شدن صعود تیم ملی، برنامه‌های خود را جهت آماده‌سازی تیم ملی به فدراسیون فوتبال داد و به مرخصی رفت، فردا (دوشنبه) به ایران باز می‌گردد.

    سرمربی پرتغالی تیم ملی پس از بازگشت باید برنامه‌های خود را برای برگزاری اردوی جدید تیم ملی و آماده‌سازی بازیکنان برای دو دیدار مقابل کره جنوبی و سوریه اجرا کند.



:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : یک شنبه 22 مرداد 1396
.

منصوریان: قائدی فوق العاده است/ افتخاری گفت مسائل هفته اول را پیگیری نکنیم تا به فوتبال ملی لطمه نخورد - باز خبر

  • منصوریان: قائدی فوق العاده است/ افتخاری گفت مسائل هفته اول را پیگیری نکنیم تا به فوتبال ملی لطمه نخورد - باز خبر

    بازخبر / علیرضا منصوریان پس از پیروزی یک بر صفر مقابل تراکتورسازی در نشست خبری گفت: از نتیجه بازی بسیار راضی هستیم و به این سه امتیاز بسیار نیاز داشتیم و تغییر جریان بازی داشتیم برای فصل جدید در برخی از دقایق بازی نیمه دوم راضی نبودیم و استرس برخی از دقایق بازی را بهم زد. می توانستیم در همان ۱۵ دقیقه اول به گل برسیم.

    وی افزود: این بازی دو حسن خوب داشت اول اینکه در خط دفاعی در نقطه صفر ماندیم و دوم سه امتیاز بازی را گرفتیم.

    سرمربی استقلال در مورد شرایط بازی گفت:‌ در ابتدای عرایضم هم گفتم در برخی دقایق نگران از دست دادن سه امتیاز بودیم و در برخی از دقایق نیمه دوم ریتم بازی ما به هم ریخت، اما اواخر بازی خیلی خوب بازی کردیم و در خط دفاع و هافبک مالک بازی بودیم با حضور جباری هم ریتم جدیدی پیدا کردیم و بازی مالکانه خوبی را به نمایش گذاشتیم نباید از شرایط بازی نگران باشیم همواره علاقه‌مندیم که فوتبال زیبایی را به نمایش بگذاریم.  البته در برخی دقایق نیمه دوم خوب نبودیم اما در نیمه اول موقعیت‌های گل داشتیم. داریوش شجاعیان موقعیت گل داشت و کاملا مسلط بر بازی بودیم. شرایطی ایجاد کردیم که تراکتورسازی نتوانست آن روندی که در سال‌های گذشته داشت را تکرار کند.

    منصوریان با اشاره به صحبت‌هایش با گل‌محمدی گفت: همیشه در بدترین موقع من و گل‌محمدی با هم روبه‌رو می‌شویم پارسال هم بدموقعی به ذوب‌آهن خوردیم قبل از بازی هم به گل‌محمدی گفتم فارغ از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید بد موقعی به هم می‌‌خوریم. اکنون هم ما پیروز شدیم ۱۰ سال بعد هیچکس یادش نمی‌آید که استقلال مقابل استقلال خوزستان چند موقعیت گل داشت و پنالتی‌اش گرفته نشد، بلکه نتیجه را به یاد می‌آورند ما می‌خواهیم بازی مالکانه را توسعه بدهیم، در هفته‌ آینده هم دو سه بازیکن ما برمی‌گردند و جباری هم به فرم ایده‌آل بدنی‌اش می‌رسد و در دو هفته آینده او همان جباری ۴ سال گذشته خواهد شد.

    منصوریان درباره حضور قائدی در زمین به عنوان بازیکن تعویضی گفت: قائدی وقتی به زمین می‌رود از فوتبال لذت می‌برد. هفته پیش تعجب کردم وقتی دیدم چطور در اولین حضورش در آزادی بازی می‌کند. او خیلی راحت است و فوق‌العاده با استعداد و وقتی به زمین می‌آید خط حمله‌مان سرتیزتر و قوی‌تر می‌شود. جثه قائدی کوچک است اما در جنگ‌های تن به تن عقب‌نشینی نمی‌کند و هواداران مثل کادر فنی و بازیکنان او را دوست دارند و شاید هم این موضوع به خاطر جثه کوچکش باشد. در تمرین بخشی از نشاط تیم ما به خاطر قائدی است و هفته پیش هم این بازیکن چند حرکت بالای استاندارد فوتبال ما انجام داد و اگر امروز هم در یک صحنه یک مقدار صبر می‌کرد به گل دوم هم می‌رسیدیم اما یک لحظه مکث کرد که این اتفاق نیفتاد. باید به روند او کمک کنیم تا محبوبیتش نیز روی سکوها بیشتر شود. در ادامه نیز باید فرم او بهتر شود تا از ترکیب اصلی بتوانیم کار را با او آغاز کنیم.

    وی افزود: نمی‌توان قائدی را اسیر کار سنگین تاکتیکی کرد. یک سوم حمله هر تیمی فضای خلاقیت است و من هیچ وقت به قائدی نگفتم که دو به یک را رد شود. بازیکنانی که استعداد آنها بالاست را در فضای خلاقیت آزاد می‌گذاریم چون باید هنر به خرج بدهند و اگر بخواهیم آنهایی که دست به کار خلاقانه می‌زنند را در قالب تاکتیکی قرار دهیم از کیفیت آنها کاسته می‌شود. هرچند که در بقیه موارد قائدی هم مثل بقیه باید در قالب تاکتیکی تیمی باشد. باید از خط حمله فضای نشاط را اضافه کنیم و بازیکنانی مثل قائدی نشاط را بالا می‌برند.

    سرمربی استقلال درمورد داوری این دیدار و اینکه فضای هفته‌های اخیر روی کار داوران تاثیر نگذاشته ‌است، گفت: هفته گذشته داوران دو پنالتی را برای ما نگرفتند تا دو امتیاز را از دست بدهیم و من برای اولین بار مستقیم اعتراض کردم. درمورد مباحث دو هفته پیش حرف نمی‌زنم. شما بهتر از من قواعد فیفا و فوتبال ما را می‌دانید. نمی‌توانیم از فیفا پیروی کنیم اما برای خودمان تغییرات داشته باشیم. درباره سه محروممان من قانع نشدم. چون تیم ملی یک بازیکن از ما می خواست و ۴ بازیکن دعوت شدند و سه نفر را محروم کردند.

    وی گفت: شاید اگر پافشاری می‌کردیم تبعات سنگینی شامل حال فدراسیون می‌شد. اما افتخاری گفت دیگر پیگیری نمی‌کنیم تا به فوتبال ملی لطمه نخورد. ما هفته اول سه امتیاز را از دست دادیم چون سه بازیکن ما محروم شدند. من به سیستم چرخشی اعتقاد دارم اما شاکله تیم ما به هم خورد. نمی‌گویم اطلاعات مربیگری‌ام خوب است اما قوانین فیفا را کامل بلدم و اگر هم بلد نباشم با یک دکمه آنها را بدست می‌آورم. دو هفته بدی برای ما بود و امیدوارم امتیازاتی که از دست دادیم در سه هفته آخر لطمه به ما نزد و افسوس آنها را نخوریم.

    منصوریان تاکید کرد: نمی‌دانستم تیم حریف به داور امروز اعتراض دارد. اما می‌دانستیم دکتر حیدری شیک داوری می‌کند و اگر می‌باختیم هم می‌گفتیم خوب داوری کرد اما تا وقتی داور یک انسان است اشتباهات هم وجود دارد. شاید در آینده با پیشرفت فضای تکنولوژی و کامپیوتری شدن قضاوت فضای اشتباهات داوری کم شود. هرچند که این موضوع کمی سخت است، اما درنهایت باید به آن سمت برویم. دوست ندارم به هفته قبل برگردم ما اگر برده بودیم ۶ امتیازی بودیم و شاید به این امتیازات احتیاج پیدا کنیم.

    وی درمورد آهنگی که یک خواننده به او تقدیم کرده است گفت: یک مدتی از فضای مجازی دورم و از همه چیز راحتم. فضای مجازی ما تعریف خوبی ندارد و خودم را دور کردم. البته یکبار مازیار فلاحی پرسپولیسی از من تعریف کرد و اگر خواننده‌ای آهنگی برای من خوانده از او ممنونم. همه جای دنیا فضای مجازی برای اطلاعات و درد دل است و خدا را شکر که  اینستاگرام کامنت‌اف را ایجاد کرد تا بتوانیم تنفس بگیریم. اما وقتی ۴۰۰هزار نفر در این فضا فحش می‌دهند نمی‌توان توقع کار فرهنگی داشت.

    منصوریان بعد از اینکه متوجه شد آرا صلاحی این آهنگ را برای او خوانده است گفت: پارسال او به من گفت که گیتارم را دزدید‌اند و یک گیتار برای او خریدم. درنهایت امیدوارم کسانی که از  این دست آهنگ‌ها می‌خوانند لحن خواندشان بی‌احترامی نباشد.

    وی درمورد اینکه باز هم جباری به جای جباروف به میدان رفت، گفت: دنبال یک بستر هستیم تا همزمان جباری و جباروف را بازی دهیم. وقتی می‌توانیم از عقب زمین یک بازی مالکانه داشته باشیم می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که هر دو همزمان بازی کنند. اما امشب نمی‌شد ریسک کرد و ما به این سه امتیاز نیاز داشتیم. باید مدیریت کنیم، اما سیستم من در آینده استفاده از جباری و جباروف به صورت همزمان است. چون هم نتیجه را می‌خواهیم و هم لذت بردن از بازی.

    سرمربی استقلال در پایان گفت: نمی‌توان گفت نورافکن زیر سایه چشمی است. در آینده نیز بازیکنانی مثل اسماعیلی و باقری به ترکیب اضافه می‌شوند و حتی ممکن است دفاع سه نفره را نیز تست کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : یک شنبه 22 مرداد 1396
.

انتقاد از تضعیف جایگاه اپتومتری در ایران

  • انتقاد از تضعیف جایگاه اپتومتری در ایران

    عضو نظام جهانی اپتومتری در آستانه برگزاری بیستمین کنگره اپتومتری ایران، گفت: موضع گیری‌های نا مناسب و نگرش‌های تنگ نظرانه برخی مسئولین وزارت بهداشت، در سال‌های اخیر تلاش برای کاهش سرعت پیشرفت رشته اپتومتری، محسوس بوده است.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا جعفری در ابتدا به تعریف رشته اپتومتری از منظر بین المللی اشاره کرد و افزود: بنا بر تعریف نظام جهانی اپتومتری (WCO) که تقریبا در ۶۰ کشور دنیا بیش از ۲۰۰ هزار اپتومتریست را نمایندگی می‌کند و تن‌ها سازمان جهانی اپتومتری است که در ارتباط رسمی با سازمان جهانی بهداشت (WHO) است، اپتومتری را به عنوان یک حرفه مستقل و تحصیل کرده و نظام‌مند مراقبت سلامت و بهداشت تعریف می‌کند و اپتومتریست‌ها را مراقبین اولیه بهداشت و سلامتی چشم و سیستم بینایی می‌داند که معاینات جامع چشم و بینایی را انجام می‌دهند و شامل مواردی از جمله معاینه و تعیین عیوب انکساری و ساخت و ارائه عینک طبی و لنزهای تماسی و تجهیزات کم بینایی، تشخیص، مدیریت و مراقبت‌های خاص بیماری‌ها در چشم و توانبخشی سیستم بینایی است. 

    این کارشناس ارشد اپتومتری افزود: در بورد جهانی آژانس بین المللی جلوگیری از نابینایی (IAPB) که نظام جهانی اپتومتری نیز عضو آن است، نقش اپتومتری را در جلوگیری از نابینایی و به عنوان بخش مهمی از نظام مراقبت بهداشتی کشور‌ها به رسمیت می‌شناسند.

    وی در پاسخ به این سئوال که هدف از تربیت دانشجویان اپتومتری در سطح بین الملل چیست، گفت: اپتومتری که یکی از رشته‌های مستقل علوم پزشکی در سراسر دنیاست و در اکثر کشور‌ها دارای دانشکده و آکادمی مستقل است که با هدف دسترسی همه به خدمات تخصصی و ارزان قیمت معاینات چشمی - بینایی فعالیت می‌نماید. اهمیت این رشته در تشخیص زودهنگام برخی بیماری‌ها که در صورت تاخیر در تشخیص منجر به نابینایی می‌شود (نظیر گلوکوم و کاتاراکت) و ارجاع به موقع آنان به متخصصین و جراحان چشم، دوچندان می‌گردد.

    جعفری در ارتباط با نقش اپتومتری در کشور ما، اظهارداشت: در ایران نیز دانش آموختگان رشته اپتومتری از معاینات بدو تولد و سپس معاینات کشوری و سالانه کودکان ۳ تا ۶ سال با محوریت سازمان بهزیستی و سپس معاینات سنجش حین ثبت نام دبستان، نقش خود را در پیشگیری از بیماری‌ها و درمان اختلالات بینایی از بدو تولد تا سنین بالاتر ایفا می‌نمایند. البته پتانسیل فارغ التحصیلان این رشته بسیار فراتر از این مصادیق است که در صورت همراهی مسئولین مربوطه و حمایت‌های نهادهای دلسوز، احاد مردم از خدمات ارزنده و تخصصی و در عین حال گسترده و مناسب این قشر تحصیل کرده علوم پزشکی در زمینه‌های تخصصی علوم بینایی و چشمی بیش از پیش بهره‌مند خواهند بود.

    وی به ارزیابی وضعیت حال حاضر اپتومتری در ایران و منطقه پرداخت و گفت: با اینکه ایران با بیش از ۴۳ سال قدمت از زمان تاسیس این رشته پیشکسوت منطقه محسوب می‌گردد و در زمان خود یکی از پیشگامان این حرفه در سطح جهان بوده است، اما متاسفانه با سوگیری‌های نا مناسب و نگرش‌های تنگ نظرانه برخی مسئولین وزارت بهداشت، در سال‌های اخیر تلاش برای کاهش سرعت پیشرفت این رشته محسوس بوده و این در حالی است که کشورهای بسیار عقب مانده منطقه با حمایت‌های روشنفکرانه مسئولین امر و سرمایه گذاری معقول در سیستم بهداشت و درمان خود توانستند با سرعت خیره کننده‌ای با تاسیس مقطع دکترای حرفه ای، سطح سلامت بینایی مردمان خود را به سرعت بهبود ببخشیده و در رنکینگ‌های جهانی جایگاه‌های بالاتری در نظام سلامت کسب نمایند. البته این در حالی است که هنوز در ایران و در سایه تلاش‌های دلسوزانه اساتید و مربیان رشته، سطح آموزشی اپتومتری تا حدی مطلوب هست که کارشناسان فارغ التحصیل این رشته در آزمون بورد دکتری حرفه‌ای اپتومتری در کانادا امکان شرکت داشته و نرخ قبولی آنان از سایر گروه‌ها بالاتر است.

    جعفری افزود: شرایط مشابهی در کشورهای استرالیا، سوئد، نروژ، هلند، دانمارک و انگلستان وجود دارد و این امر به این مفهوم است که بایستی تلاش در ارتقاء سطح آموزشی این رشته داشته باشیم تا بتوانیم به موفقیت‌های بین المللی خود ادامه دهیم.

    معاون علمی کمیته استاندارد سازی خدمات رشته اپتومتری، گفت: البته در صورت اهتمام مسئولین بر جامه عمل پوشاندن به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: تا افق ۱۴۰۴ بایستی سرامد سایر کشور‌ها در منطقه باشیم، امیدواریم رشته اپتومتری نیز مرهون این روشنگری‌ها قرار گرفته و مردم ما نیز شاهد بالندگی بیشتر این قشر فرهیخته از فرزندان خود بوده و از ثمره تحصیل و تخصص این طیف علوم پزشکی بهره‌مند گردند.



:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : شنبه 21 مرداد 1396
.

فشار خون بالا اولین علت سکته مغزی

  • فشار خون بالا اولین علت سکته مغزی

    دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق:

    دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق از فشار خون بالا و کنترل نشده به عنوان یکی از عوامل خطرساز بیماری‌های قلبی نام برد.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مسعود اسلامی در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق که قرار است ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۹۶ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شود، گفت: هدف اساسی این کنگره ارائه جدیدترین مسائل علمی در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی است که بتوان آن‌ها را در اختیار پزشکان قرار داد تا اطلاعات آن‌ها هم همچون پزشکان دنیا در این زمینه به روز شود.

    وی با اشاره به حضور ۳۰ سخنران خارجی از کشورهای آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن افزود: پیش بینی می‌شود در کنگره امسال در حدود چهار هزار نفر شرکت کننده داشته باشیم که هزار نفر آن‌ها متخصص قلب و عروق هستند.

    دبیر انجمن آترواسکلروز ایران در ادامه به ارائه روش‌های تشخیص نوین در زمینه بیماری‌ها قلبی در کنگره امسال اشاره کرد و گفت: این روش‌های تشخیصی شامل اکوکاردیوگرافی‌های سه و چهار بعدی، سی تی اسکن و استفاده از MRI در تشخیص بیماری‌های قلبی است.

    وی همچنین به ارائه داروهای پیشگیری از سکته‌های مغزی در بیماران قلبی در کنگره امسال اشاره کرد و گفت: تعویض دریچه میترال از طریق پوست که چند ماه است در دنیا شروع شده در کنگره امسال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    اسلامی با اعلام اینکه قرار است قبل از آغاز کنگره دو تا سه عمل تعویض دریچه میترال از طریق پوست و بدون عمل باز در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام شود، افزود: این روش تعویض دریچه میترال توسط یک پزشک ایرانی که مقیم آمریکاست انجام خواهد شد.

    دبیر علمی کنگره در ادامه به وضعیت بیماری‌های قلبی در کشور اشاره کرد و گفت: سکته‌های مغزی به دنبال نامنظمی‌های قلبی از جمله بیماری‌های شایع در کشور است.

    وی با اعلام اینکه اکثر موارد سکته‌های مغزی ناشی از فشار خون کنترل نشده و یا نامنظمی‌های قلبی است افزود: در کشور ۶۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال دچار فشار خون بالا هستند.

    اسلامی با اعلام اینکه اولین تظاهر سکته مغزی فشار خون بالاست تاکید کرد: نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا در کشور از بیماری خود اطلاع ندارند و نیمی دیگر از افرادی که مطلع هستند درمان موثر نمی‌گیرند.

    نوزدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ۲۱ تا ۲۴ شهریور ۹۶ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

    علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.iranathero.ir مراجعه نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : شنبه 21 مرداد 1396
.

به صورت ۱۰۰% تضمینی پس از مطالعه این مقاله مشکل خطای ۱۰۰۹ اپل شما برطرف خواهد شد. توضیحات کامل خطای ۱۰۰۹، جزئیات و علت خطا، راهکار رفع خطا و آموزش های امنیتی پس از آن را در این مقاله خواهید خواند.

آموزش رفع خطای Error 1009 اپل

میخوایم برنامه از آیتیونز دانلود کنیم یا یه اپلیکیشن آپدیت کنیم با پیام خطای ۱۰۰۹ مواجه میشیم. گاهی بدون پیام خطای ۱۰۰۹ با پیام cannot connect to itunes مواجهیم.

علت خطای Error 1009 چیست؟

علت تحریم ایران توسط اپل است. اپل اجازه اتصال گوشی شما از ایران را به سرور هایش نمیدهد.

جزئیات و چگونگی خطای Error 1009

هر دستگاهی که به اینترنت متصل میشود یک آدرس منحصر به فرد به نام IP به در اینترنت دارد. در ایران با هر بار اتصال به اینترنت این آدرس IP تغییر میکند که به آن آدرس IP داینامیک میگویند. اما در یک بازه یا رنج IP مشخص. یعنی وقتی از ایران متصل به اینترنت میشوید IP شما از ایران است. پس با استفاده از این آدرس هر وبسایت یا وبسرویس میتواند تشخصی دهد که مشتری از کدام منطقه و کشور در دنیا در حال اتصال و اخذ سرویس است. شما از ایران به اپل وصل میشوید و تقاضای آپدیت یا دانلود برنامه به اپل استور میدهید. اپل شما را refuse میکند و به شما که از ایران متصل میشوید سرویس نمیدهد.

راهکار رفع خطای Error 1009

با توجه به توضیحات بالا راهکار تغییر IP به صورت مجازی است. یعنی باید ماسک IP انجام داد. یکی از ابزار تغییر IP استفاده از V.P.N است. دقت کنید که V.P.N همیشه به مفهوم فیلتر شکن نیست و در ایران درک اشتباه از آن بین مردم وجود دارد.

منبع : http://appleidsaz.blogfa.com/post/3



:: برچسب‌ها: رفع خطای 1009 در اپل آیدی ,
:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : امین پارسیان
ت : شنبه 21 مرداد 1396
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی